Każde święta to gorący czas w email marketingu. Nie inaczej jest w przypadku Wielkanocy. Firmy głowią się nad świątecznymi ofertami i kreacjami newsletterów. Zadanie nie jest łatwe – skrzynki mailowe Twoich subskrybentów na pewno będą pełne wiadomości.
Czy warto więc starać się i wysyłać świąteczne mailingi?
Odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna: tak!
Świąteczne mailingi to znakomita okazja do nawiązania relacji z Twoimi klientami, a także możliwość zaprezentowania swojej oferty sprzedażowej. Jednak, aby wielkanocny mailing okazał się sukcesem, musisz pamiętać o kilku zasadach.
Zasady świątecznego mailingu
1. Stwórz kreatywną i nieszablonową kreacje mailową
Pierwsza z nich mówi, że jest to czas, kiedy w relacjach biznesowych możesz pozwolić sobie na bardziej swobodny ton. Wielkanocny newsletter powinien kojarzyć się z wiosną i radością, dlatego jest w nim miejsce na niestandardowe grafiki i kreatywne podejście do promocji.
2. Pozwól odbiorcy poczuć się wyjątkowo
Postaraj się, aby przesyłane oferty były wyjątkowe. Nie proponuj swoim subskrybentom tego, co oferowałeś im miesiąc wcześniej. Postaw na nowości i produkty związane z Wielkanocą. Nawet jeśli Twoje produkty lub usługi nie wiążą się stricte ze świętami – zawsze możesz je tak przedstawić, np. wykorzystując ciekawe kreacje graficzne. Nie masz na nie pomysłu?
Zapytaj naszych specjalistów, mają masę pomysłów na wyjątkowe wielkanocne newslettery!
3. Zainspiruj się
Natchnienia szukaj u konkurencji, sięgnij też do swoich doświadczeń i spostrzeżeń. Dokładnie przeanalizuj zeszłoroczną kampanię wielkanocną – zobacz, co się sprawdziło, a co mogło zadziałać lepiej. Wyciągnij wnioski i zastanów się, jaką wiadomość chcieliby w tym roku otrzymać Twoi klienci. Przyglądając się działaniom konkurencji, możesz podpatrzeć nie tylko ciekawe rozwiązania, ale i stworzyć maila, który będzie wyróżniał się na tle innych kreacji.
4. Twórz spersonalizowane treści
Święta to czas, w którym podtrzymujemy relacje i szczególnie o nie dbamy. Musisz o tym pamiętać, tworząc wielkanocny newsletter. Koniecznie więc postaw na personalizację i segmentowanie bazy. Odbiorcy lubią wiedzieć, że traktujesz ich osobiście. Relacje ze swoimi subskrybentami możesz wzmocnić, m.in. zwracając się do nich po imieniu lub np.: nawiązując do zakupów dokonanych przez nich w poprzednim okresie wielkanocnym.
5. Zadbaj o relacje z odbiorcami
Oprócz tego, że klienci chcą być traktowani wyjątkowo, lubią też wiedzieć, z kim rozmawiają. Święta to znakomity czas na zaprezentowanie Twojej firmy. Pamiętaj, żeby podejść do tego na luzie – sztuczne, stylizowane zdjęcia nie są dobrym pomysłem. Lepiej sprawdzą się życzenia w formie video czy zabawne zdjęcie Twojego zespołu, ubarwionego o królicze uszy, meloniki czy wiosenne kwiaty.
6. Wręcz prezent swoim aktywnym subskrybentom
Chociaż wręczanie podarków na Wielkanoc nie jest popularną tradycją nad Wisłą, to kto nie lubi prezentów? Zaskocz swoich klientów wielkanocną ofertą. Jak możesz to zrobić? Zaproponuj wyższe rabaty, rozdaj kody promocyjne lub karty podarunkowe, zaproś na darmowy webinar, przygotuj dla nich e-booka, zaproponuj ofertę last lub first minute.
Rozdając prezenty, nie zapominaj o lojalnych klientach. Przygotuj dla nich coś specjalnego. Wysyłając mailing do stałych klientów, uważaj, aby nieopatrznie nie wysłać go do całości bazy, ponieważ zburzy to misternie opracowany plan komunikacji.
W jakim terminie wysłać mailing świąteczny?
Życzenia najlepiej przesyłać w tygodniu świątecznym – raczej nie rób tego wcześniej. Staraj się także nie przesyłać ich w ostatnim dniu pracy – wiele osób bierze wtedy urlopy, pracuje krócej, ma firmowe spotkania świąteczne lub zwyczajnie wiele spraw biznesowych do zakończenia. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym terminem na wysyłkę życzeń jest środa przed Wielkanocą.
Co zrobi dla Twojego biznesu mailing świąteczny?
Wysyłka mailingu świątecznego, to nie tylko okazja do zaprezentowania swoich produktów i ich sprzedaży. Pamiętaj, że email marketing nie powinien tylko sprzedawać.
Świąteczną kampanię e-mailową możesz wykorzystać do poprawy relacji z tymi subskrybentami, którzy ostatnio nie czytali Twoich maili. Szczere życzenia i świąteczny prezent mogą być pierwszym krokiem w procesie odzyskiwania uwagi mniej lojalnych odbiorców.
Święta to także dobry czas, aby podziękować za aktywność i uwagę odbiorców newsletterów. Pokaż im, jak bardzo ważni są dla Ciebie i firmy.
Na koniec życzymy Ci, aby magia Świąt i radosny, wiosenny nastrój towarzyszyły Ci w tych szczególnych dniach.