Blog EmailPartners

Komunikacja email marketingowa
Komunikacja email marketingowa – co powinieneś o niej wiedzieć?

Każdy z nas lubi to uczucie, kiedy coś się udaje. Satysfakcja płynąca z dobrych wyników naszej pracy dodaje energii, potwierdza słuszność obranej drogi i sprawia, że chcemy podążać dalej, sięgać po więcej… Email marketing lubi to uczucie szczególnie. Na co zatem zwrócić uwagę, aby efekty pracy nad email marketingiem dawały jak najwięcej satysfakcji?

Czytając nasz artykuł, dowiesz się jakimi zasadami powinien kierować się marketer, aby być skutecznym w świecie wiadomości elektronicznych.

Cel email marketingu – określ i pamiętaj

Z celem email marketingu jest zupełnie jak z trafianiem do tarczy – trzeba dobrze wycelować,  jeśli zależy nam na dobrym wyniku. Umiejętność identyfikacji potrzeb odbiorców i dotarcie do nich z odpowiednim komunikatem we właściwym czasie są czynnikami decydującymi o sukcesie. I to na tym, na początku, musisz się skupić.

W zależności od branży, w której działasz i zainteresowań grupy docelowej, powinieneś obrać kierunek i sposób komunikacji, który pozwoli na realizację celów Twojego email marketingu. Niezależnie, czy w swojej strategii nastawiasz się na sprzedaż, budowę relacji, informowanie czy edukację – musisz świadomie planować działania w zakresie wytyczonych celów.


Dalej czeka Cię planowanie i wdrażanie pomysłów, w oparciu o wiedzę o efektywnym email marketingu. Im więcej jej posiadasz oraz im dłuższa jest Twoja praktyka w prowadzeniu komunikacji email marketingowej, tym szybciej Twoje działania przyniosą oczekiwane rezultaty, potwierdzając tym samym, że email marketing jest jednym z najskuteczniejszych rodzajów komunikacji marketingowej.

Jak realizować cele e-mail marketingu?

Kiedy wyznaczyłeś cele email marketingu w swojej firmie musisz zadbać o narzędzia, które pozwolą Ci je realizować. Obserwacja rynku pokazuje, że z czasem programy mailingowe ewoluują, podążając za potrzebami marketerów. O ile w kategorii podstawowych funkcjonalności związanych z wysyłką są one do siebie dość podobne, o tyle w opcjach zaawansowanego zarządzania kampaniami potrafią się znacznie różnić. Dlatego tworząc założenia komunikacji, warto wziąć pod uwagę, w jakim stopniu obsługa wybranego systemu mailingowego będzie intuicyjna i dopasowana do obranych celów. Warto pokusić się również o analizę, czy wybrany system ma potencjał, aby rozwijać się wraz z Twoimi potrzebami. Bo te będą przecież rosły wraz z rozwojem Twojej działalności i pojawianiem się nowych pomysłów na skuteczny email marketing.

Dobrym pomysłem jest konsultacja nie tylko z dostawcą systemu, który naturalnie będzie przedstawiał swoje narzędzie w superlatywach. Opinii zasięgnąć można u specjalistów, którzy pracując na co dzień z różnymi rozwiązaniami i z właściwą perspektywą oraz uwagą ocenią Twoje potrzeby, sugerując wybór optymalnego rozwiązania.

Systemy do email marketingu, jako podstawowe narzędzie pracy marketera

W realizacji założeń komunikacji email marketingowej wybrany system jest kluczowy dla kwestii technicznych związanych z ustawianiem kampanii. Jednak nawet jeśli oferuje on nowoczesne rozwiązania, pozostaje jedynie narzędziem.


To umiejętność pełnego wykorzystania jego funkcjonalności przesądza o powodzeniu kampanii, czyli o możliwości podążania za trendami, które najskuteczniej skłonią odbiorców do działania zgodnie z naszą intencją. Nasze doświadczenia dowodzą, że większość marketerów korzysta z systemów mailingowych w bardzo ograniczonym zakresie. W natłoku codziennych obowiązków nie znajdują czasu, aby zgłębić dodatkowe możliwości wykorzystania narzędzi, na jakich pracują. Pokazuje to, że wiele firm jest daleko od sprawnego wykorzystywana e-mail marketingu w procesach komunikacyjnych. Co więcej, możemy zaryzykować tezę, że wiele polskich biznesów wykorzystuje potencjał tej drogi komunikacji zaledwie w kilku procentach. A przecież powinien on stanowić stałe i solidne wsparcie w realizacji celów firmy.


Jeśli poszukujesz wsparcia w zderzeniu z komunikatami zachwalającymi poszczególne narzędzia, chętnie pomożemy dokonać najlepszego wyboru.

Wygląd ma znaczenie,  czyli co ma grafik do email marketingu

Zarówno pozyskiwanie nowych, jak i dbałość o już istniejących odbiorców to wyzwania, które wymagają odpowiedniej oprawy. Dobrze skrojony tytuł, tekst wiadomości, napisany językiem Twojej grupy docelowej, jest niczym liścik dołączony do bukietu kwiatów – ma zachwycić. Sam liścik jednak nie wystarczy, dla właściwego efektu musisz zadbać, aby cały bukiet prezentował się doskonale.


Bez względu na to, czy dopiero planujesz wysyłkę newslettera do bazy, jaką zamierzasz pozyskiwać; masz kilka tysięcy adresów czy odpowiadasz za dobrze rozbudowany serwis z dużą ilością subskrybentów, powinieneś nadać swojej komunikacji profesjonalną oprawę wizualną. Dlatego ważne jest, abyś –  drogi Email Marketerze – śledził trendy i wykorzystywał je w swoich kreacjach. Dbaj o to, aby Twoje wiadomości wyświetlały się na różnych programach pocztowych, stosuj responsywne szablony, a w nich zaawansowaną personalizację. Nie bój się nowatorskich rozwiązań typu GIF czy video. Naturalnie wymaga to zaangażowania, czasu, uwagi i energii, ale dobrze zaplanowana komunikacja przyniesie właściwe efekty. Jeśli chcesz wiedzieć jak tworzyć kreacje emaili dostosowane do Twojej grupy docelowej napisz do nas! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Podsumowanie

O email marketingu pisze i mówi się od lat. Od początku swojego istnienia jest przedmiotem licznych analiz i jeszcze liczniejszych dyskusji. Codziennie mamy z nim do czynienia na naszych skrzynkach pocztowych i mimo upływu czasu ciągle jest to temat ekscytujący. Jego potencjał może zaskakiwać, a wyniki dobrze zaplanowanych i wdrożonych kampanii wzbudzają podziw marketerów.


Jeśli i Ty chcesz dołączyć do grona tych, którzy sprzedają mailem, sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Stworzenie ścieżki lead nurturingowej, przeprowadzenie analizy i segmentacji bazy oraz audytu działań czy też strony internetowej może być Twoim strzałem w dziesiątkę.