Blog EmailPartners

Jak zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR) ?

Według badań i opinii marketerów mailing to jedna z najskuteczniejszych form promocji firmy. Jak sprawić, żeby odbiorcy chętniej i częściej klikali w linki zawarte w Twoich e-mailach i zwiększyć CTR wiadomości?

Co to jest wskaźnik CTR ? 

CTR, Click Through Rate lub po prostu współczynnik kliknięć, to w e-mail marketingu stosunek otwarć linków zawartych w wiadomości do ilości wysłanych e-maili ogółem. 

Oblicza się go następująco:

CTR = Kliknięcia / Wyświetlenia

np. 100/1000 = 10%

Dzięki temu współczynnikowi możemy dowiedzieć się tak naprawdę, czy nasza kreacja e-mail marketingowa jest skuteczna. Dzięki Click Through Rate  możemy określić czy treść mailingu jest wystarczająco interesująca i zachęcająca naszych odbiorców do kliknięcia celu poznania naszej oferty, zakupu lub pozyskania większej ilości informacji.

Jaki powinien być prawidłowy wskaźnik klikalności? 

W przypadku kampanii mailingowych najczęściej spotykane są następujące wartości

  • niski CTR: mniej niż 2,5%
  • średni CTR: 2,5-4%
  • wysoki CTR: 4% i więcej

 W zależności od branży, rodzaju adresatów, strategii komunikacji czy dotychczasowej historii kampanii mailingowych wskaźniki te mogą się nieznacznie różnić.

Jak zwiększyć wskaźnik klikalności (CTR) ?

Stwórz atrakcyjną wizualnie treść.

Przede wszystkim zadbaj o odpowiednią i dopasowaną treść.  Pisz językiem, który odbiorcy chcą czytać i dostarczaj informacje, których potrzebują.
Dopilnuj, aby wszystkie grafiki i teksty wyświetlały się poprawnie. Sprawdź zakodowane elementy czy działają prawidłowo. 

Co ważne – każdy element Twojej kreacji powinien być klikalny. Dlaczego to jest takie ważne? Pomimo istnienia buttona bardzo dużo osób klika w inne elementy takie jak nagłówki, logotyp czy grafika. Ponadto linkowanie całości jest ważne, ponieważ część kliknięć to najzwyklejsze przypadki.

Stwórz CTA (Call to Action), które zwiększy wskaźnik CTR!

Według badań wyraźny button może zwiększyć klikalność Twojego mailingu nawet o 80%! Wyraźny przycisk to taki który informuje o tym, co się stanie po kliknięciu np. „Zgarnij rabat”, „Kup teraz”, „Weź udział”.

Button powinien mieć także dużo przestrzeni dookoła siebie, aby był widoczny.Ważna jest także forma graficzna naszego call to action. Powinna być ona spójna z identyfikacją wizualną naszej marki, a także z konkretną kreacją. Należy pamiętać również, aby zastosować czytelny font. 

Tak skonstruowane CTA może znacznie podnieść wyniki klikalności reklamy.

Testuj!

Statystyki to jedno, a rzeczywistość w marketingu ciągle się zmienia. Nie zawsze to, co sprawdzi się raz będzie przekonywało Twoich odbiorców za każdym razem. Dlatego jeśli chcesz zwiększyć wskaźnik CTR, testuj różne rozwiązania.

Wykonuj testy A/B, zmieniaj elementy wiadomości. Dzięki temu dowiesz się czego oczekują Twoi odbiorcy i będziesz tworzyć opłacalne kampanie mailingowe.

Zakończenie

Celem kampanii mailingowej jest zachęcenie użytkowników do korzystania z Twoich usług. Dlatego tak ważne jest, aby analizować wskaźniki klikalności. Nawet jeśli początkowo Twoje kampanie nie będą przynosić satysfakcjonujących wyników nie poddawaj się i testuj kolejne rozwiązania. Pamiętaj, aby na kampanie spojrzeć całościowo – weź pod uwagę zarówno mailing, ofertę jak i bazę adresową.