E-mail marketing to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych kanałów marketingowych. Według Salescycle współczynnik otwarć klasycznych e-maili marketingowych wynosi średnio 21%!
Co jest jeszcze bardziej skuteczne niż kampanie e-mail marketingowe? Kampanie e-mail retargetingowe!
Według raportu Forrester Research e-mail retargeting może generować prawie cztery razy większe przychody i 18 razy większe zyski netto w porównaniu z klasyczną kampanią mailingową.
Dlaczego warto korzystać z email retargetingu?
Gdy użytkownik wchodzi na Twoją stronę, przegląda Twoje produkty i wychodzi bez podejmowania żadnych działań, jest on zwykle liczony jako odrzucenie. Dzięki e-mail retargetingowi możesz uzyskać drugą szansę na przekształcenie tego użytkownika w potencjalnego klienta lub sprzedaż.
Według statystyk średni współczynnik konwersji dla email retargetingu wynosi 41%, natomiast średni współczynnik konwersji w ecommerce waha się między 2% a 4%. Retargetowanie maili pozwala osiągnąć prawie czterokrotnie wyższe dochody. Pomaga również pozycjonować Twoją stronę w organicznych wynikach wyszukiwania, ponieważ przyciąga więcej odwiedzających do określonej strony w Twojej witrynie.
Również z perspektywy długoterminowej e-mail retargeting przynosi znaczne korzyści. Pozwala na stopniowe budowanie relacji z naszymi klientami. Badania przeprowadzone przez Custor pokazują, że klienci korzystający z poczty elektronicznej są prawdopodobnie najcenniejsi ze wszystkich, ponieważ przynoszą do 11% więcej przychodów niż inni.
Kiedy warto skorzystać z email retargetingu?
Proces wdrożenia e-mail retargetingu jest prosty i nie wymaga zaangażowania specjalistów po Twojej stronie. Wszystko odbywa się na podstawie indywidualnego kodu w postaci pixela, który umieszczasz na stronie internetowej swojego sklepu. Kod działa stale w tle i inicjuje wysyłkę wiadomości w określonym czasie, na podstawie wybranego scenariusza.
Oznacza to, że retargeting może być ustawiony na stałe na Twojej stronie w postaci gotowych do wysłania kampanii we właściwym czasie. Zazwyczaj w każdej sytuacji, w której klient wszedł w interakcję z Twoją marką i wyszedł bez dokonania zakupu powinna być wysłana do niego wiadomość.
Kiedy warto skorzystać z email retargetingu?
Oto kilka przykładów, w których retargetowanie wiadomości e-mail może mieć znaczący wpływ na Twoją stronę:
1. Gdy zauważysz, że współczynnik odrzuceń Twojej witryny jest wysoki, zwłaszcza na określonej stronie.
2. Gdy masz wysoki wskaźnik porzuceń koszyka.
3. Gdy chcesz dotrzeć do anonimowych osób, które odwiedziły Twoją witrynę i nie podjęły żadnych działań.
4. Gdy chcesz przyciągnąć uwagę ludzi, którzy wydają się nigdy nie odpowiadać na Twoje e-maile.
4 praktyczne wskazówki dla email retargetingu
Wykorzystaj personalizację w mailach
Personalizacja leży u podstaw retargetingu e-mailowego. Oferty, sugestie i przypomnienia, które są związane z indywidualnym pragnieniem lub konkretnym celem, mają znacznie większe szanse przebić się do świadomości klientów.
Co więcej, dane na ten temat są jednoznaczne. Klienci uwielbiają personalizację. 82% marketerów odnotowało wyższy wskaźnik otwarć dla spersonalizowanych wiadomości e-mail, a 75% odnotowało wzrost wskaźnika kliknięć.
Wysyłaj maile z rabatami do osób odwiedzających witrynę po raz pierwszy
Jeśli odwiedzający po raz pierwszy wejdzie na Twoją stronę, a następnie opuści ją bez dokonania zakupu, to niekoniecznie jest to koniec historii. Jednym z najlepszych sposobów na ponowne zaangażowanie nowych odwiedzających jest zaoferowanie im zachęty do złożenia pierwszego zamówienia.
Bezpiecznie jest założyć, że odwiedzili oni Twoją stronę, ponieważ byli przynajmniej w pewnym stopniu zainteresowani, czy to konkretnym produktem, czy też bardziej ogólnie Twoją marką. Nie ma nic lepszego w przekonywaniu ludzi do dokonania zakupu niż kod rabatowy lub kupon upominkowy.
Wysyłaj maile o porzuceniu koszyka
Ponieważ klienci wykazali zainteresowanie konkretnymi produktami, stanowią oni idealną okazję do przedstawienia spersonalizowanych sugestii, które wiesz, że ich zainteresują.
Przypomnij użytkownikowi o przerwanych zakupach wysyłając wiadomość mailową. Maila, który przypominał będzie o niedokończonych zakupach oraz zachęcał do ponownego odwiedzenia strony sklepu, najlepiej wysłać do 24 godzin od porzucenia, tak aby klient nie miał okazji skorzystać z oferty konkurencji.
Wysyłaj maile związane z konkretną marką
Jeśli odwiedzający wykazali zainteresowanie konkretną marką, albo przeglądali wiele stron produktowych dla przedmiotów tej samej marki, możesz wykorzystać te informacje, aby pokazać im odpowiednie przedmioty za pośrednictwem wiadomości e-mail.
Jest to dobra strategia, ponieważ wykorzystasz istniejącą lojalność wobec marki. Pokazując w swoich zasobach produkty powiązane, uświadamiasz klientom istnienie produktów, o których mogliby nie wiedzieć.
Jednocześnie budujesz długoterminową lojalność wobec swojego sklepu, dając klientom do zrozumienia, że jesteś punktem sprzedaży ich ulubionych produktów. Podkreślaj wszelkie ekskluzywne lub limitowane serie, które posiadasz na stanie.
Zakończenie
Email retargeting to potężne narzędzie w marketing automation. Zabiegając o klienta, który już odwiedził Twoją witrynę pokazujesz mu, że jest dla Ciebie ważny, a dodatkowo masz doskonałą okazję, żeby przełamać jego obawy przed zakupem.