Blog EmailPartners

Boże Narodzenie w email marketingu. Wykorzystaj Święta na budowanie relacji i zwiększenie sprzedaży.

Święta Bożego Narodzenia to gorący czas w email marketingu, w którym dobrze zaplanowana komunikacja może przynieść bardzo korzystne efekty. Według portalu Retailnet ponad 66% zbadanych przez CBRE* deklaruje, że świąteczne zakupy zrobi przez Internet, a aż 61% z nich czeka na świąteczne promocje. Świąteczna aura to także najlepszy moment na podziękowanie swoim obecnym klientom za dotychczasową współpracę i wzmocnienie więzi z nimi. Sprawdź jak się wyróżnić  i przyciągnąć najwięcej zainteresowanych.

Jak stworzyć świąteczny mailing ?

Zacznij od ustalenia celu kampanii. Może to być na przykład wzrost sprzedaży, okazja do przypomnienia o swojej ofercie dotychczasowym klientom czy zwiększenie rozpoznawalności marki. To niezwykle ważne ponieważ po wyznaczeniu celu łatwiej zaplanujesz strategię działania.

Kiedy uda Ci się już określić na czym Ci zależy w świątecznym mailingu zadbaj o przekaz wizualny. Przygotuj spójne świąteczne banery tak aby klimat świąteczny widoczny był nie tylko w Twojej kampanii mailingowej ale także na stronie internetowej i w social mediach.

Wyróżnij się!

Tworząc kampanię pamiętaj, że w okresie przedświątecznym konsumenci są w ciągłym ruchu, a ich skrzynka zasypywana jest wiadomościami o tytułach „Wesołych Świąt” czy „Wyjątkowy rabat na Święta”. W tym czasie nie bój się zaryzykować i postaraj się zaskoczyć oryginalnym tytułem.

Kiedy już przyciągniesz uwagę konsumenta – połowę sukcesu masz już za sobą!

Zadbaj o atrakcyjne Call To Action (CTA).

Jeśli masz już wyznaczony cel kampanii, przekaz wizualny oraz oryginalny tytuł przygotuj ciekawą i angażującą treść. Bardzo istotne jest to aby odpowiednio zachęcić klienta do akcji.

Pamiętaj aby przycisk CTA ( Call To Action) umieścić w widocznym miejscu – najlepiej na początku i na końcu wiadomości. Przed wysyłką kampanii koniecznie sprawdź czy odnośniki prowadzą tam gdzie powinny! W tym gorącym okresie musisz zadbać aby konsument miał maksymalnie uproszczoną drogę zakupu.

Zaplanuj czas wysyłki i częstotliwość

W zależności od celu kampanii zaplanuj czas wysyłki oraz ewentualną częstotliwość. Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży warto rozpocząć 2-3 tygodnie przed Świętami. Zazwyczaj kampanię świąteczna poprzedza Black Week i Cyber Monday.

Pamiętaj, że jeśli oferujesz zakup prezentów bożonarodzeniowych musisz uwzględnić czas wysyłki.

Przygotuj specjalną ofertę świąteczną

Firmy prześcigają się w świątecznych rabatach cenowych. Postaraj się przygotować naprawdę wyjątkową ofertę którą się wyróżnisz. Sprawdź co robi konkurencja i bądź krok przed nimi. 

Oferta ograniczona czasowo

Kody rabatowe zawsze działają. Jeśli są odpowiednio atrakcyjne przyciągną nie tylko konsumenta który szuka prezentu świątecznego ale także zakupoholików i łowców okazji. To dobry czas na zwiększenie listy swoich subskrybentów którzy uszczęśliwieni świąteczną ofertą zostaną z Tobą na dłużej.

Darmowa wysyłka

Darmowa wysyłka to kolejna z promocji która bardzo przyciąga klientów. Twoi subskrybenci poczują się dopieszczeni jeśli będą mogli otrzymać coś zupełnie za darmo.

Grupa odbiorców

Jeśli masz już przygotowaną kampanię ostatnia kwestia to grupa odbiorców. Spośród swoich subskrybentów postaraj się docenić stałych klientów i przygotuj dla nich coś specjalnego. Jeśli chcesz pozyskać całkowicie nowych klientów pamiętaj aby zrobić to zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO.

Podsumowanie

W okresie Świąt Bożego Narodzenie konsumenci zazwyczaj szukają najlepszych okazji na idealne prezenty świąteczne. Pamiętaj, że poza wzrostem sprzedaży ważne jest też zadowolenie klienta.

Zadbaj o to aby poinformować konsumenta do kiedy powinien zamówić towar aby dotarł on przed Świętami oraz o to aby w przypadku pytań bądź problemów mógł szybko skontaktować się z działem obsługi klienta. Jeśli jeszcze Twój sklep nie posiada takiej opcji warto rozważyć automatyczne maile transakcyjne aby poinformować klienta na jakim etapie znajduje się jego zamówienie. 

Na koniec pamiętaj, że najważniejsze to wywołać pozytywne emocje związane z Twoją firmą i pozwolić się zapamiętać. Dzięki temu nawet jeżeli konsument nie zdecyduje się na zakup prezentu właśnie u Ciebie być może wróci w innym czasie.