Blog EmailPartners

Email marketingowe trendy na 2022 rok!

Chociaż krajobraz marketingu cyfrowego zmienia się radykalnie każdego roku, e-mail marketing nadal jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dla marketerów. Najnowsze dane wskazują, że każda złotówka wydana na pocztę elektroniczną prowadzi do średnio 1047% zwrotu z inwestycji.


Jak będzie wyglądał rok 2022 w e-mail marketingu?


Wszystko wskazuje na to, że ten rok również spędzimy w cyfrowej rzeczywistości. Poznaj najważniejsze trendy w e-mail marketingu na 2022 rok i zwiększ skuteczność swoich kampanii mailingowych!

Najważniejsze trendy w email marketingu na 2022 rok!

Rok 2022 niesie ze sobą nowe wyzwania dla marketerów, jeśli chodzi o ich działania w zakresie email marketingu. Proces analizy strategii email marketingowej wydaje się nużący, ale jest efektywny właśnie kiedy stale jest aktualizowany i ulepszany. Poniżej przedstawimy najważniejsze trendy marketingu internetowego, które przewidujemy na 2022 rok.

Hipersegmentacja i mikropersonalizacja

Skończyły się czasy wysyłania jednego cotygodniowego emaila do całej listy subskrybentów. Hipersegmentacja i mikropersonalizacja polegają na wysyłaniu właściwych treści do właściwych użytkowników we właściwym czasie. Jeśli klient zazwyczaj robi zakupy około godziny 18:00, najlepiej jest wysłać mu promocyjne wiadomości e-mail w tym konkretnym czasie. Im bardziej spersonalizujesz e-maile do potrzeb każdego subskrybenta, tym większe prawdopodobieństwo, że zainteresują się Twoją treścią.

Twój e-mail marketing powinien obejmować mikrosegmenty, dzieląc odbiorców na jeszcze mniejsze grupy. Musisz zagłębić się nie tylko w dane demograficzne swoich odbiorców, ale także w ich zachowania zakupowe oraz sposób, w jaki korzystają z Twojej witryny i produktów.

Gromadzenie informacji o użytkownikach będzie jednym z głównych wyzwań dla marketerów cyfrowych w 2022 roku.

Optymalizacja mobilna

50% zapytań jest wysyłanych za pośrednictwem smartfonów w porównaniu z komputerami stacjonarnymi, jednak prawie co piąta kampania emailowa nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Twoje wiadomości muszą działać poprawnie na urządzeniach mobilnych. Dzięki responsywnemu projektowi dostosujesz je do dowolnego systemu z którego korzystają Twoi odbiorcy. Projekt wiadomości e-mail jest również ważny, aby użytkownik mobilny nie musiał długo przewijać żeby znaleźć potrzebne informacje.

W 2022 r. dbanie o to by kampanie e-mailowe były dostosowane do urządzeń mobilnych, musi stać się standardem.

Większa interaktywność

Spada koncentracja odbiorców, więc statyczne e-maile, które wymagają aby użytkownicy usiedli i przeczytali Twoje treści powoli odchodzą w zapomnienie. Jeśli chcesz, aby klienci angażowali się w Twoje
wiadomości, musisz uczynić je ciekawymi i atrakcyjnymi.

Dlatego możemy spodziewać się, że interaktywność będzie wielkim trendem w 2022 roku.

Interaktywność w emailach oznacza dodawanie elementów, które użytkownicy mogą oglądać bez konieczności odwiedzania Twojej witryny, takich jak np. karuzela obrazów. To także elementy które można
przesunąć, osadzanie filmów, używanie suwaków, a nawet dołączanie gier do wiadomości. Włączając elementy interaktywne, nie tylko zwiększasz ilość czasu jaką ludzie spędzają na oglądaniu Twojego e-maila – zwiększasz w ten sposób prawdopodobieństwo kliknięcia i sprzedaży. Istnieją jednak ograniczenia, ponieważ wiele elementów interaktywnych nie jest obsługiwanych we wszystkich klientach poczty e-mail, nadal
będziesz potrzebować wersji zastępczych dla subskrybentów, których wiadomości e-mail nie obsługują interaktywności.

Treści generowane przez użytkowników

Treści generowane przez użytkowników stają się coraz bardziej powszechne w różnych aspektach marketingu cyfrowego. Klienci są bardziej skłonni ufać innym klientom niż firmie, która próbuje im coś sprzedać. Firma zawsze będzie mówić, że jej produkty i usługi są najlepsze ale jeśli wielu zadowolonych klientów również to potwierdza, to firma staje się bardziej wiarygodna. Pokazywanie zadowolonych klientów zachęca innych do zakupu. Wykorzystaj recenzje klientów, zdjęcia klientów korzystających z Twoich produktów i studia przypadków klientów w swoim e-mail marketingu.

92% konsumentów jest bardziej skłonnych do zaufania bezpłatnym
rekomendacjom niż jakimkolwiek innym rodzajom reklamy – więc dowód społecznościowy to świetny sposób na poprawę współczynnika klikalności i zachęcenie do konwersji.

Podsumowanie

Przed nami rok pełen wyzwań. Ewolucja email marketingu idzie w parze z pojawiającymi się technologiami. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz pozostać w czołówce najnowszych trendów w e-mail marketingu i odpowiednio dostosować swoją strategię.