Blog EmailPartners

Email marketing dla początkujących – kiedy warto skorzystać ze wsparcia specjalistów?

Email marketing jest jednym z najczęściej wybieranych narzędzi marketingu internetowego. Z doświadczenia wiemy jednak, że nie wszystkie firmy wykorzystują w pełni jego potencjał. Dlaczego tak się dzieje?

Otóż efektywny email marketing to rozbudowany zestaw przemyślanych i dostosowanych do potrzeb firmy rozwiązań, opartych o świadomie wdrożoną strategię działań. To personalizacja i angażujący content, atrakcyjny wygląd graficzny, profesjonalny i czytelny układ treści, zgodność z prawem oraz dbanie o dostępność mailingu. Wszystkie te elementy powinny współgrać oraz być podporządkowane adresatom wiadomości, jak i Twoim celom marketingowym. Dobre maile zawsze budują zaufanie i prowadzą do konwersji.

Niestety nie zawsze te kryteria dobrej komunikacji email marketingowej są spełnianie…

Na szczęście, jeśli poszukujesz wsparcia we wdrażaniu i prowadzeniu email marketingu, możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, aby osiągać lepsze rezultaty. Z naszego artykułu dowiesz się, na jaką pomoc możesz liczyć.

Kiedy udać się po wsparcie w działaniach email marketingowych?

Usługi marketingowe powinny być dopasowane do potrzeb marki. To normalne, że początkujące w email marketingu firmy nie zawsze będą wiedziały, od czego zacząć komunikację z odbiorcami. Mogą mieć wiele pytań, na które ciężko jest znaleźć szybką odpowiedź, np.:

  • Jakie są dobre praktyki w email marketingu?
  • Jak powinien wyglądać proces budowy bazy odbiorców?
  • Jak często wysyłać newslettery?
  • Jak doprowadzić do konwersji?


W Email Partners dostarczymy Ci szybkie odpowiedzi na powyższe pytania. Oferujemy wiele usług wspierających komunikację mailingową. Nasze propozycje kierujemy do przedsiębiorstw o zróżnicowanej wielkości i skali działań. W tym również do firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tą formą marketingu.

Ustal swoje oczekiwania względem email marketingu – w której sytuacji odnajdujesz siebie?

E-mail marketing pomoże Ci zrealizować różnorodne cele. Jak je poprawnie zdefiniować? Na początek sprawdź, które z poniższych twierdzeń odpowiadają Twojej sytuacji:

  1. Za pomocą wiadomości email chcę przedstawić klientom swoją ofertę.
  2. Zależy mi na profesjonalnym kontakcie z moimi klientami i fanami.
  3. Chcę rozbudować moją bazę danych (bazę adresów e-mail).
  4. Chcę sprzedawać lub reklamować usługi. Nie posiadam bazy danych (bazy adresów e-mail).
  5. Mam bazę danych (adresów e-mail), ale nie zadowalają mnie dotychczasowe efekty jej wykorzystania.
  6. Chcę zarabiać na swojej bazie adresów.
  7. Żaden z powyższych punktów nie oddaje w pełni mojej sytuacji.

Na podstawie uzyskanych informacji z naszego mini briefu, możesz łatwiej określić, jakich usług w zakresie e-mail marketingu potrzebuje firma, którą reprezentujesz. Poniżej możesz sprawdzić, która z sytuacji jest Ci najbliższa i na jej podstawie zadecydować, jaka opcja współpracy będzie dla Ciebie odpowiednia. Chętnie odpowiemy na jakiekolwiek Twoje pytania lub przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę:

Nie mam bazy – chcę wysłać jednorazowy mailing

Wprowadzasz na rynek nowy produkt lub chcesz podzielić się aktualną ofertą swojej firmy, ale nie masz bazy kontaktów, do której mógłbyś się zwrócić?

Rozwiązaniem dla Ciebie jest zlecenie przeprowadzenia mailingu do legalnie zebranej, profesjonalnie zarządzanej bazy danych. Na podstawie Twoich kryteriów przygotujemy dla Ciebie odpowiednią grupę docelową, np. osoby zainteresowane finansami, pasjonaci Hi-Tech lub mody (zobacz jakimi bazami danych dysponujemy). Do adresatów w wybranej bazie trafi przygotowana i przetestowana przez nas kreacja mailingowa, która będzie wspierać Twoje działania sprzedażowe. Po wysyłce otrzymasz szczegółowy raport, na podstawie którego możesz podjąć decyzję o ewentualnej kontynuacji działań.

Chcę rozpocząć komunikację e-mail marketingową i zacząć zbierać subskrybentów do swojej bazy adresowej

W tym przypadku podstawowym krokiem jest opracowanie celów i strategii email marketingowej. Pozwolą one określić, jakie są Twoje potrzeby oraz wybrać narzędzia, służące do działań email marketingowych. Nasi specjaliści pomogą nie tylko w stworzeniu planu, ale i w jego kompleksowym wdrożeniu. Będą służyć radą i wsparciem w opracowaniu ścieżki konwersji użytkowników strony internetowej do bazy. Możesz liczyć na nasze doradztwo i bezpośrednie zaangażowanie przy wdrażaniu marketing automation, tworzeniu lub rozbudowywaniu bazy mailingowej i/lub przygotowaniu i testowaniu kreacji mailingowych. Dzięki temu Twoje wiadomości powitalne, newslettery, a także autorespondery będą czytane, co oznacza, że komunikacja z odbiorcami będzie skuteczniejsza.

Posiadam własną bazę i chcę się z nią efektywnie komunikować

Również w tym przypadku niezbędne będzie opracowanie strategii email marketingowej.

Warto krytyczne spojrzeć na wygląd strony internetowej, formularze zapisu na newsletter, kwestie zgód oraz wygląd maili. Zwykle bardzo pomocne okazuje się również przeprowadzenie audytu dotychczasowych wysyłek ze wskazaniem obszarów, które dotychczas działały dobrze i tych, które należy zoptymalizować. Koniecznym elementem jest analiza i segmentacja bazy danych, tak aby w trakcie wysyłek maksymalnie wykorzystać potencjał zebranych przez Ciebie informacji.


Doświadczony zespół może pomóc Ci w rozbudowie bazy mailingowej, tak aby Twoje wiadomości skutecznie trafiały do coraz szerszego grona osób.

Posiadam bazę, ale nie zadowalają mnie efekty dotychczasowych wysyłek

Na to, aby kampania odniosła sukces, wpływa wiele czynników, m.in.: baza odbiorców i jej higiena, parametry nadawcy, tytuł wiadomości, wygląd kreacji czy sposób prezentacji treści. Jeżeli chcesz wysłać wiadomość przedstawiającą aktualną ofertę, propozycję rabatową lub nową usługę opracujemy dla Ciebie atrakcyjną kreację, zgodną z najnowszymi trendami, przetestujemy jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, spersonalizujemy wiadomość, a na koniec przygotujemy raport, który pozwoli Ci ocenić wyniki kampanii.  

Jeżeli chcesz usprawnić komunikację z Klientami, właściwym rozwiązaniem może okazać się stworzenie ścieżki dedykowanych autoresponderów. Polecamy je szczególe dla branży e-commerce. Pozwalają nie tylko na dbanie o relacje z subskrybentami, ale również na automatyczną obsługę porzuconych koszyków, zamówień oraz zapewnienie opieki posprzedażoej na wysokim poziomie.

Posiadam bazę danych i chce czerpać z niej zyski

Wiedz, że jeśli jesteś posiadaczem bazy mailingowej, możesz czerpać wymierne korzyści finansowe w ramach monetyzacji prowadzonej przed profesjonalną firmę.

Głównym źródłem dochodu jest w tym przypadku udostępnienie adresów do realizacji mailingów zlecanych przez inne firmy. Możliwość wykorzystania dodatkowych danych o preferencjach odbiorców, znajdujących się w Twojej bazie, pozwoli na pełniejsze wykorzystanie jej potencjału. Efektywna monetyzacja, przy zachowaniu najwyższych standardów ochrony danych osobowych i jakości bazy, wymaga zaangażowania i jest złożonym procesem.


Więcej o tym, jak działa i jakie możesz czerpać korzyści z udostępnienia swojej bazy, dowiesz się tutaj lub kontaktując się z nami bezpośrednio.

Nie wiem, jakich usługi potrzebuję

Nie posiadasz własnej bazy adresów email, czasu lub planu jak wdrożyć email marketing w swojej firmie? Potrzebujesz skonsultować swoje pomysły? A może widzisz miejsce na strategię, która potrzebuje realizacji? Pamiętaj, że nie jesteś sam!

Według Enterpreneura email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych Klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte.

W Email Partners pomożemy Ci stworzyć narzędzia, które podwyższą Twoją sprzedaż, pozwolą nawiązać relacje z Klientami i sprawią, że wizerunek Twojej marki będzie pozytywny.

Podsumowanie

Być może odnajdujesz się w jednej z opisanych sytuacji, ale nie chcesz na ten moment dużo inwestować w email marketing. `Czasami wystarczy jednorazowa konsultacja, aby zrozumieć kierunek, w jakim powinniśmy podążyć z naszą strategią email marketingową. Ponad wszystko musisz pamiętać o tym, że wysoki zwrot z inwestycji zależy od tego, czy Twoje maile niosą wartość dla odbiorców (i dla Ciebie). Musisz przemyśleć content, jaki zamierzasz dostarczać subskrybentom w mailach oraz dopasować go do ich potrzeb i oczekiwań.

Nie dla każdego biznesu dobrym rozwiązaniem będzie cykl autoresponderów edukacyjnych, jak i nie dla każdej firmy będzie łatwa budowa własnej bazy odbiorców. Dla każdej firmy można znaleźć rozwiązanie dopasowane do jej potrzeb i biznesowych oczekiwań.