Blog EmailPartners

Wielkanoc w email marketingu. Dlaczego warto wysłać newslettery świąteczne?

Każde święta to gorący czas w email marketingu. Nie inaczej jest w przypadku Wielkanocy. Firmy głowią się nad świątecznymi ofertami i kreacjami newsletterów. Zadanie nie jest łatwe – nie miej bowiem złudzeń, skrzynki mailowe Twoich subskrybentów na pewno są i nadal będą pełne wiadomości. Wiele tygodni przed świętami marketerzy ślą do nich życzenia i propozycje sprzedażowe. Czy warto więc starać się i wysyłać świąteczne mailingi?

Odpowiedź na tytułowe pytanie jest tylko jedna: tak! 

Świąteczne mailingi to znakomita okazja do nawiązania relacji z Twoimi klientami, a także możliwość zaprezentowania swojej oferty sprzedażowej. Jednak, aby wielkanocny mailing okazał się sukcesem, musisz pamiętać o kilku zasadach.

Zasady świątecznego mailingu

1. Stwórz kreatywną i nieszablonową kreacje mailową

Pierwsza z nich mówi, że jest to czas, kiedy w relacjach biznesowych możesz pozwolić sobie na bardziej swobodny ton. Wielkanocny newsletter powinien kojarzyć się z wiosną i radością, dlatego jest w nim miejsce na niestandardowe grafiki i kreatywne podejście do promocji.

2. Pozwól odbiorcy poczuć się wyjątkowo

Druga zasada podpowiada Ci, aby przesyłane oferty były wyjątkowe. Nie proponuj swoim subskrybentom tego, co oferowałeś im miesiąc wcześniej. Postaw na nowości i produkty związane z Wielkanocą. Nawet jeśli Twoje produkty lub usługi nie wiążą się stricte ze świętami – zawsze możesz je tak przedstawić, np. wykorzystując ciekawe kreacje graficzne. Nie masz na nie pomysłu? Zapytaj naszych specjalistów, mają masę pomysłów na wyjątkowe wielkanocne newslettery!

3. Zainspiruj się

Natchnienia szukaj u konkurencji, sięgnij też do swoich doświadczeń i spostrzeżeń. Dokładnie przeanalizuj zeszłoroczną kampanię wielkanocną – zobacz, co się sprawdziło, a co mogło zadziałać lepiej. Wyciągnij wnioski i zastanów się, jaką wiadomość chcieliby w tym roku otrzymać Twoi klienci. Przyglądając się działaniom konkurencji, możesz podpatrzeć nie tylko ciekawe rozwiązania, ale i stworzyć maila, który będzie wyróżniał się na tle innych kreacji.

4. Twórz spersonalizowane treści

Święta to czas, w którym podtrzymujemy relacje i szczególnie o nie dbamy. Musisz o tym pamiętać, tworząc wielkanocny newsletter. Koniecznie więc postaw na personalizację i segmentowanie bazy. Odbiorcy lubią wiedzieć, że traktujesz ich osobiście. Relacje ze swoimi subskrybentami możesz wzmocnić, m.in. zwracając się do nich po imieniu lub np.: nawiązując do zakupów dokonanych przez nich w poprzednim okresie wielkanocnym.

5. Zadbaj o relacje z odbiorcami

Oprócz tego, że klienci chcą być traktowani wyjątkowo, lubią też wiedzieć, z kim rozmawiają. Święta to znakomity czas na zaprezentowanie Twojej firmy. Pamiętaj, żeby podejść do tego na luzie – sztuczne, stylizowane zdjęcia nie są dobrym pomysłem. Lepiej sprawdzą się życzenia w formie video czy zabawne zdjęcie Twojego zespołu, ubarwionego o królicze uszy, meloniki czy wiosenne kwiaty.

6. Wręcz prezent swoim aktywnym subskrybentom

Chociaż wręczanie podarków na Wielkanoc nie jest popularną tradycją nad Wisłą, to kto nie lubi prezentów? Zaskocz swoich klientów wielkanocną ofertą. Jak możesz to zrobić? Zaproponuj wyższe rabaty, rozdaj kody promocyjne lub karty podarunkowe, zaproś na darmowy webinar, przygotuj dla nich e-booka, zaproponuj ofertę last lub first minute.

Rozdając prezenty, nie zapominaj o lojalnych klientach. Przygotuj dla nich coś specjalnego. Wysyłając mailing do stałych klientów, uważaj, aby nieopatrznie nie wysłać go do całości bazy, ponieważ zburzy to misternie opracowany plan komunikacji.

Przykłady mailingów wielkanocnych, które mogą stanowić dla Ciebie inspiracje:

Pierwszy to mailing od CoffeeDesk, prezentujący produkty w promocyjnych cenach z okazji świąt wielkanocnych. Grafika, która nawiązuje do wielkanocnych atrybutów, przyciąga uwagę odbiorcy, by następnie zachęcić do wyboru produktów z katalogu prezentów.

Wielkanocne prezenty - przykład mailingu
Wielkanocny mailing sprzedażowy - katalog produktów
Mailing wielkanocny CoffeeDesk – katalog produktów

Drugi przykład to mailing Yves Rocher ze specjalną ofertą dla subskrybentów. Header wiadomości zwraca uwagę odbiorcy dzięki personalizacji i wezwania do działania – „Szukam!”.

Mailing odwołuje się do tradycji polowania na pisanki, wpływając na emocje odbiorcy, związane z radosną chwilą poszukiwania prezentów.

Mailing wielkanocny Yves Rocher
mailing wielkanocny
prezent wielkanocny - email
Mailing wielkanocny - rabaty

Mailing wielkanocny Yves Rocher

W jakim terminie wysłać mailing świąteczny?

Życzenia najlepiej przesyłać w tygodniu świątecznym – raczej nie rób tego wcześniej. Staraj się także nie przesyłać ich w ostatnim dniu pracy – wiele osób bierze wtedy urlopy, pracuje krócej, ma firmowe spotkania świąteczne lub zwyczajnie wiele spraw biznesowych do zakończenia. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym terminem na wysyłkę życzeń jest środa przed Wielkanocą. Mailingi z wielkanocnymi ofertami sprzedażowymi możesz przesyłać dużo wcześniej. Najlepiej 2-3 tygodnie przed świętami.

Pamiętaj również o tym, aby zaproponowane promocje nie kończyły się w świąteczny poniedziałek, powinny one być aktywne co najmniej jeszcze tydzień po zakończeniu świąt.

Dzięki temu większa ilość Twoich subskrybentów będzie mogła z nich skorzystać.

Co zrobi dla Twojego biznesu mailing świąteczny?

Wysyłka mailingu świątecznego, to nie tylko okazja do zaprezentowania swoich produktów i ich sprzedaży. Pamiętaj, że email marketing nie powinien tylko sprzedawać. 

Świąteczną kampanię e-mailową możesz wykorzystać do poprawy relacji z tymi subskrybentami, którzy ostatnio nie czytali Twoich maili. Szczere życzenia i świąteczny prezent mogą być pierwszym krokiem w procesie odzyskiwania uwagi mniej lojalnych odbiorców.


Święta to także dobry czas, aby podziękować za aktywność i uwagę odbiorców newsletterów. Pokaż im, jak bardzo ważni są dla Ciebie i firmy.

Na koniec życzymy Ci, aby magia Świąt i radosny, wiosenny nastrój towarzyszyły Ci w tych szczególnych dniach.